?
سولدوزلو
اذربايجان
+ به یه ن

بادكنكها ي آبي، قرمز و سبز و پرچم سه رنگ آزربايجان در بازي تيراختور آزربايجان - الشباب عربستان

بازي تيمهاي تراختور آزربايجان و الشباب عربستان از سري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا روز چهارشنبه 21 فروردين 1392 در استاديوم سهند تبريز با حضور حدود 65 هزار هوادار عاشق تراختور كه از جاي جاي آزربايجان جنوبي خود را به ورزشگاه رسانيده بودند برگزار گرديد كه متاسفانه نتيجه بازي بر خلاف جريان بازي با نتيجه 1 بر صفر به نفع نماينده عربستان خاتمه پذيرفت .
بي شك اگر چه تراختور نتيجه مسابقه را در مستطيل سبز به حريفش واگذار كرد اما اين بازي يك برنده بزرگ داشت آنهم هواداران ملي و فهيم تراختور آزربايجان جنوبي بودند .

آنها آمده بودند تا در آسيا خيلي از حرفهاي ناگفته را بزنند آنها آمده بودند تا به سردمداران فاشيست فارس بگويند كه اگر شما روابطتان با ارمنستان را گسترش مي دهيد , اگر در كمال پررويي پرچم ارمنستان اشغالگر را به ورزشگاه مي بريد ما هم پرچم ملي و سه رنگ آزربايجان را به ورزشگاه مي بريم . آنها گفتند و عمل كردند ديروز در حماسه 21 فروردين هواداران تراختور پرچم مقدس آزربايجان را به احتزاز درآوردند تا يك بار ديگر ثابت كنند فرزندان اين ديار شيردلاني هستند كه هرگز از هيچ قدرتي ترسي به خود نمي دهند .

از جمله حواشي مهم ديگر اين اين بازي پلاكارد بزرگي بود كه روي آن به زبان انگليسي نوشته شده بود ' سعيد متين پور را آزاد كنيد ' " Free Sayid Matinpoor " سعيد متين پور از جمله فعالين زنداني قديمي آزربايجان است كه به علت دفاع از زبان مادري و حقوق ملي آزربايجانيها محكوم به 8 سال زندان گشته است.
از شعارهاي اين بازي مي توان به شعار 1 – آزربايجان وار اولسون ايستمين كور السون 2 – آزربايجان يوردوموز تراختور بوز قوردوموز 3 – آزربايجان ياشاسين و ... اشاره كرد .

قبل از شروع بازي آهنگي به نام ايران از بلندگوي ورزشگاه به صدا درآمد كه همين كه نام ايران شنيده شد هواداران با صداي سوت ممتد به اين آهنگ اعتراض كردند هواداران در اين حين شعار آزربايجان ياشاسين سردادند اعتراض شديد آنها سبب گرديد , مسولين ورزشگاه از ترسشان خيلي سريع صداي بلندگو را خاموش كرده و يك آهنگي آزربايجاني جايگزين آن كنند .
همچنين حوالي بين دو نيمه در قسمت موسوم به صندلي هاي سبز چند نفر از مزدوران حاكميت اقدام به باز كردن پرچم ايران كردند كه با واكنش بسيار جدي هواداران مواجه شده و مثل هميشه پرچم از دستانشان گرفته شد و نوازشي از طرف هواداران در قبالشان انجام گرديد تا ديگر كسي جرات نكند پرچم حاكميت اشغالگر و راسيستي ايران را در دره گرگها بالا برد .


بؤلوم :
یکشنبه 25 فروردین 1392


بؤلوم لر
     
يارپاق لار
سايغاج
  • ايندي بلاق دا :
  • بوتون گؤروش لر :
  • بو گونون گؤروشو :
  • دونه نين گؤروشو :
  • بو آيين گؤروشو :
  • باخيش لار :
  • يازي لار :
  • يئنيله مه چاغي :
نقشه آذربايجان
?
?
 
?