?
سولدوزلو
اذربايجان
+ به یه ن

بادكنكها ي آبي، قرمز و سبز و پرچم سه رنگ آزربايجان در بازي تيراختور آزربايجان - الشباب عربستان

بازي تيمهاي تراختور آزربايجان و الشباب عربستان از سري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا روز چهارشنبه 21 فروردين 1392 در استاديوم سهند تبريز با حضور حدود 65 هزار هوادار عاشق تراختور كه از جاي جاي آزربايجان جنوبي خود را به ورزشگاه رسانيده بودند برگزار گرديد كه متاسفانه نتيجه بازي بر خلاف جريان بازي با نتيجه 1 بر صفر به نفع نماينده عربستان خاتمه پذيرفت .
بي شك اگر چه تراختور نتيجه مسابقه را در مستطيل سبز به حريفش واگذار كرد اما اين بازي يك برنده بزرگ داشت آنهم هواداران ملي و فهيم تراختور آزربايجان جنوبي بودند .

آنها آمده بودند تا در آسيا خيلي از حرفهاي ناگفته را بزنند آنها آمده بودند تا به سردمداران فاشيست فارس بگويند كه اگر شما روابطتان با ارمنستان را گسترش مي دهيد , اگر در كمال پررويي پرچم ارمنستان اشغالگر را به ورزشگاه مي بريد ما هم پرچم ملي و سه رنگ آزربايجان را به ورزشگاه مي بريم . آنها گفتند و عمل كردند ديروز در حماسه 21 فروردين هواداران تراختور پرچم مقدس آزربايجان را به احتزاز درآوردند تا يك بار ديگر ثابت كنند فرزندان اين ديار شيردلاني هستند كه هرگز از هيچ قدرتي ترسي به خود نمي دهند .

از جمله حواشي مهم ديگر اين اين بازي پلاكارد بزرگي بود كه روي آن به زبان انگليسي نوشته شده بود ' سعيد متين پور را آزاد كنيد ' " Free Sayid Matinpoor " سعيد متين پور از جمله فعالين زنداني قديمي آزربايجان است كه به علت دفاع از زبان مادري و حقوق ملي آزربايجانيها محكوم به 8 سال زندان گشته است.
از شعارهاي اين بازي مي توان به شعار 1 – آزربايجان وار اولسون ايستمين كور السون 2 – آزربايجان يوردوموز تراختور بوز قوردوموز 3 – آزربايجان ياشاسين و ... اشاره كرد .

قبل از شروع بازي آهنگي به نام ايران از بلندگوي ورزشگاه به صدا درآمد كه همين كه نام ايران شنيده شد هواداران با صداي سوت ممتد به اين آهنگ اعتراض كردند هواداران در اين حين شعار آزربايجان ياشاسين سردادند اعتراض شديد آنها سبب گرديد , مسولين ورزشگاه از ترسشان خيلي سريع صداي بلندگو را خاموش كرده و يك آهنگي آزربايجاني جايگزين آن كنند .
همچنين حوالي بين دو نيمه در قسمت موسوم به صندلي هاي سبز چند نفر از مزدوران حاكميت اقدام به باز كردن پرچم ايران كردند كه با واكنش بسيار جدي هواداران مواجه شده و مثل هميشه پرچم از دستانشان گرفته شد و نوازشي از طرف هواداران در قبالشان انجام گرديد تا ديگر كسي جرات نكند پرچم حاكميت اشغالگر و راسيستي ايران را در دره گرگها بالا برد .




بؤلوم :
یکشنبه 25 فروردین 1392
+ به یه ن

جناب خامنه اي، نمايندگان مجلس، سياستمداران و فعالان ايران محور(!)، شايد هنور ندانسته ايد كه "گذشته" در تاريخ مانده و ما در قرن 21 زندگي مي كنيم و قرن بيست و يكم قواعد بين المللي خاصي دارد كه بايد به آن تن در دهيد.

مي دانيم كه خاك پر گهر آذربايجان، زماني، چه در شمال و چه در جنوب رود خروشان آراز اشغال شده بود. فرقي براي ما نمي كرد كه خاك ما را روسيه تزاري اشغال كرده باشد، يا اتحاد جماهير سوسياليستي و يا ايران اشغال كرده باشد.

به هر حال، اكنون، آذربايجان شمالي استقلال خود را در همه زمينه ها بدست آورده، حاكميت و دولت خود را دارد. دولتي كه همه كشورهاي جهان موجوديت آن را پذيرفته و به استقلالش احترام مي گذارند. شما هم بايد زانو زده و عليرغم خواست قلبي تان، به اين كشور، پرچم و ملتش سر خم كنيد و با اين واقعيت كنار بياييد و گر نه، با ملت آذربايجان در شمال - جنوب از يك طرف، مردم و دولت هاي دموكرات دنيا از ديگر سو، مواجه خواهيد شد.

اما متاسفانه مردم و سرزمين هاي آذربايجان شمالي در اشغال شماست. شما اين ملت و سرزمين هايش را مستعمره كرده ايد و چپاول مي كنيد. شمايي كه نه خدا، نه انسانيت و نه حقوق بشر مي شناسيد و نه به خواست و اراده انسان ها احترام مي گذاريد. خواست و اراده اي كه دهه ها است خود را به انواع و اقسام مختلف نشان داده و شما با گلوله، طناب دار و آتش زدن كتاب هايش، جوابش را داده ايد.

چند روزي است كه قيافه دموكرات به خودتان گرفته ايد و نقشه مي كشيد كه چگونه آذربايجان شمالي را به زير استعمار خود بياوريد و مي خواهيد به آذربايجان شمالي پيشنهاد بدهيد كه براي پيوستن به ايران، در رفراندمي شركت كنند.

مگر شما به رفراندم و نظر مردم هم اعتبار قايل هستيد؟ كي اين چرخش در انديشه هاي شما پديدار شده است و خواست مردم برايتان اهميت پيدا كرده است؟

البته كه ملت آذربايجان شمالي استقلال را نمي دهد تا استعمار را بپذيرد و به همين سادگي به شما "غلط زيادي موقوف!" مي گويد و ايده يتان را به سخره مي گيرد.

از طرف ديگر، آيا اين افكار شما نشان نمي دهد كه در شرايطي كه توان نظامي داشته باشيد، به اشغال نظامي آذربايجان اقدام خواهيد كرد؟

آيا سال ها نيست كه به جاي واژه مقدس "آذربايجان" از كلمه "آران" استفاده نمي كنيد؟ آيا شما در شهرهاي مركزي آذربايجان جنوبي، كنگره هايي در رابطه با شمال يا به قول خودتان "آران" برپا نمي كنيد؟

اگر واقعا با آذربايجان و آذربايجانيان در دو طرف رود آراز دشمني نداريد، چرا در باره ارمنستان و ديگر نقاطي كه يك زماني تحت اشغال حاكميت ها و سلسله هاي تورك مسلط بر ايران بوده و سپس به اشغال روس ها در آمده، به صراحت سخن نمي گوييد؟

مگر نه آن كه هميشه نگران استقلال آذربايجان جنوبي و تحت استثمار خودتان هستيد؟ و هر چه زمان براي استقلال آذربايجان جنوبي نزديكتر مي شود، فشار عصبي شما هم افزايش مي يابد و عكس العمل هاي غير عقلاني و عصبي تان هم بيشتر مي شود.

مگر شما رهبر و نمايندگان ايران استعمارگر نيستيد؟ و مگر ادعا نمي كنيد كه تاريخ واگذاري آذربايجان به روس هاي تزاري بسر آمده است؟ چرا اسناد ادعايتان را ارائه نمي كنيد؟

از ديگر سو، مگر مهمتر از برسميت شناخته شدن استقلال يك ملت-دولت، قرارداد بين المللي ديگري هم هست كه شما مي خواهيد بر عكس اراده و خواست آن ملت-دولت و آن هم در صحنه بين المللي رفتار كنيد؟

يا مي خواهيد آذربايجان شمالي را در سايه بمب اتم خيالي تان اشغال كنيد؟

ملت آذربايجان جنوبي، گر چه تحت اشغال شماست اما ملتي صلح طلب و صلح جو هست و البته در شرايط بين المللي كنوني، نمي خواهد دست به سلاح برده و خون بريزد و گر نه اين توان و قدرت را دارد.

اما آيا در گفتار و پيشنهاد سياسي خودتان صادق هستيد؟

آيا به حقوق ملت ها براي جدايي از يك كشور و پيوستن به كشور ديگر و يا كسب استقلال از يوغ استعمار دولتي، ايمان داريد؟

آيا به حق تعيين سرنوشت ملت ها بر اساس آرايشان، احترام مي گذاريد؟

شايد در سايه همين تغيير نگرشي كه در شما رخ داده، است كه به ملت و دولت آذربايجان شمالي پيشنهاد كرده ايد كه در رفراندمي جهت پيوستن يا نه پيوستن به ايران شركت كنند.

لكن، ما در آذربايجان جنوبي، اين پيشرفت فكري و سياسي در شما را به فال نيك مي گيريم و پيشنهاد و خواستمان از دبير كل سازمان ملل متحد را (اگر تا كنون نديده و نخوانده ايد را) به شما ياد آوري مي كنيم. شايد "حق تعيين سرنوشت" را براي ملت آذربايجان جنوبي تحت اشغال ايران هم برسميت بشناسيد.

چه شما بپذيريد يا نپذيريد، ما ملت آذربايجان جنوبي، خودمان را ملتي تحت اشغال ايران مي دانيم و براي استقلالمان از زير يوغ ايران شما، فعاليت صلح آميز مي كنيم اما بر عكس شما، ما ملت آذربايجان جنوبي، واقعا، هم به حقوق انسان ها و هم به حق تعيين سرنوشت ملت ها بر اساس قوانين بين المللي اعتقاد داريم و مي پذيريم و به اراده ملت ها هم احترام مي گذاريم.

بر اساس همين احترام به اراده و خواست ملت ها براي "تعيين سرنوشت ملي خود"، تعدادي از احزاب و جمعيت هاي ملت آذربايجان جنوبي در تبعيد از وطن، سندي را به رئيس كنوني سازمان ملل تقديم كرده و از او خواسته اند تا براي تامين شرايط شركت تك تك مردم آذربايجان جنوبي در رفراندمي براي استقلال از ايران تلاش بكند.

اگر شما در احترام به حقوق ملت ها، اراده و خواست آنان و حق تعيين سرنوشت از طرق صلح آميز اعتقاد داريد، با جناب بان كي مون در همين زمينه همكاري كرده و اجازه بدهيد كه ملت آذربايجان جنوبي براي آينده خود و در مقابل چشمان ميلياردها انسان تصميم بگيرد. ما به اين تصميم ملت آذربايجان جنوبي (هر چه باشد = ماندن در زير استعمار ايران و يا استقلال از ايران) سر تسليم فرود خواهيم آورد.

خلاصه نامه احزاب استقلال طلب آذربايجان جنوبي به جناب بان كي مون اين است: ما مي خواهيم از راه يك رفراندم آزاد، خواست ملت آذربايجان جنوبي براي استقلال از ايران را به راي همين ملت بگذاريم. ما را ياري كنيد.

جناب آيت الله علي خامنه اي و نمايندگان ملت هاي ايران، آيا توان داريد كه تن به يك رفراندم در راه حق تعيين سرنوشت ملت آذربايجان بدهيد؟




بؤلوم :
یکشنبه 25 فروردین 1392
+ به یه ن

ملت آگاه آزربايجان

همه مي دانيم كه بخش هاي بزرگي از سرزمين هاي تاريخي آزربايجان در طول تاريخ قرباني زياده طلبي و افزون خواهي دشمنان اين ملت گرديده و با كمال تاسف در بسياري از اين موارد مهمانان ناخوانده با مهاجرت و سكونت در سرزمين هاي آزربايجان از انسان دوستي، مهمان نوازي و بعضا سهل انگاري ملت آزربايجان سو استفاده كرده و بعد از مدت ها مدعي اراضي تاريخي آزربايجان شده و بخش هايي از آن را با ريختن خون انسان هاي بي گناه از سرزمين ما جدا كرده اند.

كشتار مسلمانان تورك ايروان و جدايي آن از خاك آزربايجان، قتل عام مسلمانان تورك قاراباغ و اشغال آن توسط داشناك هاي ارمني از نمونه هاي فراموش نشدني است. وقايع دردناك جيلولوق و جنايات اسماعيل سيمتقو كه هر كدام مي خواستند قسمتي از خاك آزربايجان را به يغما ببرند و يا اقدامات ضد انساني و نژاد پرستانه حزب تروريستي دمكرات به رهبري قاسملو در غرب آزربايجان و بعد از انقلاب 57 و يا توطئه گروه هاي تروريستي پژاك و پ ك ك عليه سرزمين آزربايجان كه با اقدامات ناقض حقوق انسان ها و اقدامات تروريستي خواهان تشكيل " كردستان بزرگ" در سرزمين آزربايجان هستند، همگي منطقه غرب آزربايجان را با تهديد مرگبار تروريست ها مواجه ساخته كه مي تواند سرنوشت دردناك جدايي ايروان، قاراباغ و اوضاع اسف بار كركوك را براي ملت آزربايجان به ارمغان آورد.

ما هر روز شاهد اقدامات تروريستي اين گروه ها در غرب آزربايجان و شهادت سربازان و افسران تورك هستيم. اگر مي خواهيم كه جنايات مارشيمون ها و سيميتقو ها و جنايات فعلي تروريست هاي اتحاديه ميهني كردستان عراق و حزب دمكرات كردستان عراق عليه ملت تورك كركوك در غرب آزربايجان تكرار نشود همه بايد در جبهه ملي مبارزه با تروريسم بسيج شده و با ساده ترين شيوه ها با نفوذ تروريست ها در منطقه مقابله كنيم.

چند شيوه آسان براي فعاليت در جبهه ملي مبارزه با تروريسم :

1- با مطالعه تاريخ غرب آزربايجان و شهري كه در آن ساكن هستيد، از تاريخ پنهان جنايات تروريست آگاه شويد.

2- با پيگيري اخبار منطقه ( سايت هاي اينترنتي، راديو ها ، مجلات و...) از فعاليت هاي منطقه اي و بين المللي گروه هاي تروريستي آگاه شويد.

3-شنيده ها و يافته هاي تاريخي خود را در زمينه جنايات تروريست ها در غرب آزربايجان وساير مناطق آزربايجان را در اختيار دوستان و آشنايان خود قرار دهيد.

4- در مدارس و دانشگاه دوستان خود را از تاريخ دردناك جنايات تروريست آگاه ساخته و آنها را براي مطالعه تاريخ غرب آزربايجان ترغيب كنيد.

5- در دانشگاهي كه تحصيل مي كنيد، فعاليت عناصر دانشجويي وابسته به گروه هاي تروريستي را به دقت مطالعه و به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال كنيد.

6- از فروختن و اجاره دادن منزل، باغ و ملك خود به مهاجرين مطلقا خوداري كنيد.

7- با آگاهي دادن به صاحبان بنگاه هاي معاملاتي و مشاورين املاك محله خود، آنها را از توطئه هاي گروه هاي تروريستي در خريد زمين هاي غرب آزربايجان آگاه سازيد.

8- تا آنجا كه مي توانيد به هر طرق ممكن از خريد و ساكن شدن مهاجرين در محلات و روستاهاي خود جلو گيري كنيد.

9- تا مي توانيد از معامله با مهاجرين خودداري كنيد.

10- از بردن كارگران مهاجر به كارهاي ساختماني و غيره خود داري كنيد.

11- از صاحبان صنايع، دامداري ها، مرغ داري ها و باغات بخواهيد كه از به كار گيري و اسكان مهاجرين خود داري نموده و آنها را از مضرات اين عمل آگاه سازيد.

12- خبر فعاليت هاي اقتصادي نامشروع مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه، قاچاقاق انسان، ايجاد مراكز فحشا و... كه توسط گروه هاي تروريست هدايت مي شوند را به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال داريد.

13- خبر فعاليت مراكز پول شويي و عناصر سرمايه دار حامي گروه هاي تروريستي را به با ذكر نوع فعاليت هاي آنها به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال داريد.

14- فعاليت هاي نژاد پرستانه برخي از حاميان گروه هاي تروريستي را كه در اداره جات و مراكز مالي نفوذ كرده و بستر مهاجرت ها را فراهم مي سازند افشا و يا به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال كنيد.

15- بيانيه ها و نشريات و سي دي هاي كيمته مردمي دفاع از غرب آزربايجان را جهت آگاهي دادن به عموم مردم تكثير و در بين مردم پخش كنيد.

16- مقالات،تحقيقات و تحليل هاي خود را در مورد فعاليت عناصر گروه هاي تروريستي را در هر زمينه اي به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال كنيد.

17- از فعاليت مراكز وابسته به گروه هاي تروريستي در سطح شهرهاي آزربايجان عكس و فيلم تهيه نموده و به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال كنيد.

18- اسامي و آدرس افراد مرتبط با گروه هاي تروريستي را به صورت دقيق و نوع فعاليت آن را به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال كنيد.

19- اگر در محله و يا روستايي كه در آن ساكن هستيد، مهاجرين ساكن هستند مواظب رفت آمد عناصر مشكوك وابسته به گروه هاي تروريستي به آنجا باشيد.

20- اگر در محله و يا روستايي كه در آن ساكن هستيد رفت آمد مشكوك عناصر وابسته به گروه هاي تروريستي را مشاهد نموده ايد و يا از نوع فعاليت آنها ( قاچاق انسان، قاچاق فحشا، خانه فساد، انباشت سلاح ويا مهمات و...) آگاهي داريد به دليل روحيه تروريستي و مسلح بودن آنها، مطلقا از درگيري با آنها خود داري كرده و مراتب را به نيروهاي امنيتي و انتظامي اطلاع دهيد.

21- اگر فردي تورك نظامي و يا عضو نيروهاي انتظامي ، بسيج و سپاه پاسداران هستيد، مسئوليت شما در دفاع از سرزمين مادري تان دو چندان شده و حمايت نيروهاي مردمي را در مقابله با گروه هاي تروريستي در كنار خود ببيند و با نيروهاي مردمي با احترام رفتار كنيد.

22- در تشيع جنازه و مراسم هاي قربانيان و سربازان و افسران توركي كه به دست گروه هاي تروريستي به شهادت مي رسند شركت كنيد.

23- در صورت امكان در تشيع جنازه شهدا و قربانيان گروه هاي تروريستي با نصب پلاكارد و پارچه نوشته ها به زبان توركي با خانواده هاي تورك اين شهيدان همدردي كنيد.

24- در صورت امكان در تشيع جنازه شهدا و قربانيان گروه هاي تروريستي شعار هايي به مانند:اولوم اولسون تروريسمه، شهيدلر اولمز وطن بولونمز، شهيدلر اولمز آزربايجان بولونمز، تورپاقدان پاي اولماز، اولوم پ كا كا يا اؤلوم پژاكا و... سردهيد.

25- نام و آدرس و در صورت امكان عكس شهدا و قربانيان تروريسم را به كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان ارسال داريد.

26- با احترام به مجروحان و خانواده شهدا و قربانيان تروريسم حمايت هاي معنوي خود را از مادران،پدران،همسران و فرزندان آنها قطع نكنيد.

هموطن تورك:

تروريسم با اقدامات ضد انساني و خونريزي، صلح و آرامش بين ملت ها را نابود مي كند. بدون تروريسم در غرب آزربايجان فرزندان آزربايجان در سرزمين هاي تاريخي خود شاهد تكرار جنايات ها و خون ريزي ها نخواهد شد.

كميته مردمي دفاع از غرب آزربايجان

باتكثير و پخش اين اعلاميه در جبهه مبارزه ملي با تروريسم در غرب آزربايجان شكرت كنيد.




بؤلوم :
شنبه 10 فروردین 1392


( يارپاق لار : ) 1
بؤلوم لر
     
يارپاق لار
سايغاج
  • ايندي بلاق دا :
  • بوتون گؤروش لر :
  • بو گونون گؤروشو :
  • دونه نين گؤروشو :
  • بو آيين گؤروشو :
  • باخيش لار :
  • يازي لار :
  • يئنيله مه چاغي :
نقشه آذربايجان
?
?
 
?